Google+ Followers

Sunday, 4 December 2011

pendapat ku mas kawin tinggi

zaman s'karang ne smua nk kena pakai duit..org kata klau xdk duit nk hidup pun susah.betul ke??
entah la..zaman serba canggih..ank2,budak2 semakin m'besar. otk dn akal mrk berfingsi lebih cepat..kalah zaman kita dulu2..ye la dlu mana ada ap sangat..zaman x canggih mcm s'karang..emmm...
opss lupa plk niat s'benar..hahaha.kalau blh tilis, ne la jadinya lupa habis..
pasal mas kawin...
sekarang ni byk kenduri kendara..orang panggil kita p je.nak meraikan majlis.bukan ap nanti bila kita kawin plak,sekurang2nya diaorang hadir dalm majlis kita 2 nanti..
sekarang paling tinggi mas kawin yg aku dengar RM15.000..fuhh.jumlah yg betul2 besar.nak kurang sikit RM10.000..itu sebenarnya t'letak pada k'luarga masing2,tp pikir la sebelah l'lakinya plk macam mana diorang mampu ke?kesian bukannya ap..aku ada m'mbaca hadis Nabi bahawsanya serendah2 mas kawin perempuan yg ingin di nikahi hanya rendah nilainya...tp bila di fikirkan balik itu just zaman2 dlu..now,dh lain sgt.
apa yg pentig niat kita tu sebenarnya..just thing positif..if you can do the someting happnees or good for u,let's do it..remember to Allah..always.

p/s:tq kpda s'sipa yg m'mbaca sedikit coretan ilmiah ini..hanya sekadar p'kongsian..
     dh lama sgat xbukak..so,ilmu yg ada tu kena kongsi la sikit2..hehe
p/s:mana yang ada sedikit k'salahan dalam ceretan ini harap di maafkan ya..ilmu di dada sebenarnya masih
     cetek lg...
>salam ukhuwah:taman ilhamku