Google+ Followers

Sunday, 29 July 2012

PeNgHijRaHan ItU BaiK diSisi Allah


"Berubah itu bukan perkara mudah..Tahniah kepada sesiapa yang mampu melakukan perubahan".Dunia di ambang kejatuhan puak2 jahiliyah dan akan kembali pula kebangkitan islam seperti zaman Nabi dn para sahabat.Apa yang nak di sampaikan di sini dunia semakin dekat dengan khiamat iaitu hari pembalasan..Manusia semakin hari semakin lupa dengan hakikat kejadian.Apa yang pasti itulah rialiti yang berlaku sekarang..apa yang menyedihkan lagi pembuangan bayi semakin berleluasa,sedangkan anak kecil itu tdak tahu apa2,mereka tidak berdosa walau sebesar zarah sekali pun,tetapi kenapa mereka yang jadi mangsa..Yang lagi menyedihkan anak tak mengaku mak ayah..sedarlah mereka yang menjaga dan membesarkan kita sejak hari pertama di lahirkan sehinggalah sekarang..
Seperti aku...aku tak pernah merasakan kasih sayang mak dan ayah..apatah lagi pelukan dan ciuman dari mereka..Entah kenapa hatiku sebak pabila teringatkan arwah ibu......Ya allah kau cucurilah rahmat ke atas arwah ibuku Azizah bt Ideris,tempatkan lah ibuku dikalangam orang2 yang beriman..Amiin.kepada sahabat2 yang masih punya mak dn ayah hargailah setiap saat tika mereka masih bernafas didunia ini,gembirakan mereka..jangan sampai kita menyesal dikemudian hari.

Berubah demi kebaiakn adalah perkara yang di sukai Allah..Jika kamu ingin berubah teruskan perjuangan itu,jangan berhenti di persimpangan jalan.Istiqomah berterusan dan solat istiqoroh,itulah tunjang utama,mohon petunjuk Allah Taala dibukakkn pintu hati kita,biarkan ia bersinar seprti matahari..pasti kamu akan tenang setenangnya.InsyaAllah..

Coretan ini ikhlas dari hati untuk pembaca Blogger ini..Ilham yang tiba2 hadir,membuatkan rasa ngin berkongsi coretan didalam blogger  ini..Nasihat kepada sahabat2 yang ingin berhijrah @ sudah melakukan perubahan utk diri sendiri teruskan berubah,itu yang terbaik untuk kita.Jangan hiraukan kata2 orang,'mulut tempayan bolehlah ditutup tapi mulut manusia ni cukup susah nak ditutup'.kalau kita terlalu pikirkan kata2 orang,orang ni kata macam ni orang itu kata macam tu..sampai bila pun kita takkan berubah..betul tak?? renung2kn moga2 ada rasa keinginan untuk kembali ke arah kebenaran,InsyaAllah, Allah sentiasa bersama dengan kita lebih2 lagi orang yang punya niat untuk berubah..

No comments: