Google+ Followers

Tuesday, 13 November 2012

JoM aMalKaN dOa ni *_*

Assalamualaikum semua...
entry kali ni sy nak berkongsi ckit doa di cepatkan jodoh(utk korg2 yg dh ada buah ati pengarang jantung) cewah ayat stail sgt la tu blh sgt if korg nk amalkan ayat ni..

sebenarnya tak salah if kita nk cepat2 dpt jodoh sbb kita pn manusia biasa je pasti punyai 1 perasaan mcm tu..benda yg baik dan perkara yg baik2 ne tak elok lengah2 kn tp kna berladaskan hukum syarak la..(ha..kalau yg dh wajib sgt nk kawin tu cepat2 kn la tarikhnye..he2)

macam mana plk kalau somebdy yg kita suka tu dah punya org lain??tak kn nk runtuhkan kbahgiaan org lain plk kn??tak sampai hati rasanya..tp dalam ayt ni ada suruh sebut nama simpulan2 yg kita suka tu..(Wlaupun die dh bpunya) ..mst korg kata sampai hati kn sy ne nk bt mcm tu skali..meh cni nk terangkn..

Andai kata ati kita ni tlalu sgt sukakan si die tp si die tu dh berpunya tak dak masalah if korg b'doa dn mohon pd Allah 'andai die jodoh aku ttpkan lah dan satukan hati kami dgn izinMu,jika die bukan utk ku kau satukanlah hatiku dgn insan lain yg lebih baik darinye'(si die yg korg suka tu)...InsyaAllah Allah sentiasa dgr rintihan hamba-hambaNya.
kita ni sekadar merancang,b'doa dn tawakal..itu kuncinye..
"Allah without our is still Allah BUT we without Allah is nothing"
remember that...

p/s:moga korag dpt amalkan ayat ni..InsyaAllah..moga2 terhasil ^_^


No comments: