Google+ Followers

Monday, 12 November 2012

MaMpUkAh Aku??


Mampukah aku jadi spt mereka??mampukah aku belajar untuk menjadi spt mereka??InsyaAllah..
kali ni entry aku warna warni ckt..macam warna2 kehidupan semuanya warna warni..kadang2 aku pikir juga kalau hidup manusia ni hitam dan suram je lagsung tak ada warna warni dalam hidup,macam mana ye??
Apa yg aku nak tulis kali ni sekadar renungan kita bersama,untuk korang juga..mampukah kita belajar menjadi setabah AISYAH,sesetia KHADIJAH,berani spt SHAFIAH,sabar spt FATIMAH,cerdas spt A'ISHAH dan sesuci MARIAM??manusia kat dunia ni tak dak yg sempurna..mcm kita,sbb tu kita cuba belajar jadi yg terbaik bukan utk menjadi bgitu sempurna tp di sisi Allah biarlah kita jadi hamba yg setia dlm mengikut suruhanNya..
Dalam melalui liku2 kehidupan sifat sabar dlm diri  mst kna ada,kalau tak sabar susah la..Antara kelima2 Wanita pejuang Allah ini,aku lebih kagum kepada siti Khadijah.Dalam memperjuangkan dakwah di jalan Allah Kadijah sanggup mengorbankan harta dan diri semata2 untuk berjihad di sisi Allah..tau tak Khadijah lah yg banyak menyumbangkan hartanya kepada Baginda Rasulullah,suami Khadijah sendiri..sehinggakan selepas kematian Khadijah pun dakwah Nabi tak pernah putus.Tau sbbnya??Antara pesanan terakir khadijah kpd Nabi supaya mejualkan tulang2nya agar Nabi bisa meneruskan dakwah islam,dakwah yg suci di sisi Allah..tp sekarang mana perginya semangat itu semua dalam diri kita??
sememangnya aku tak mampu nak jadi sepeti Khadijah, korang plk mcm mana?tp... mungkin kita mampu belajar agar semangat jihad berdakwah itu tersemat dalam diri kita,diri aku jgk..kalau boleh aku nak cuba jadi wanita yg baik,sahabat yg bisa menyokong sahabtnya di belakang,mampu menjadi anak yg solehah,taat kpd keluarga,menjadi isteri yang taat pada suami dan yang penting,pertama dan terakir dan untuk nafas hidup aku agar aku bisa menjadi hamba yg mampu berjuang di jalan Allah,yg mampu berjihad menegakkn kalimah Allah,yg mampu melawan musuh2 Allah..Apa yg penting "Ammar ma'aruf nahi mungkar"..
utk kawan2..berjuanglah dengan apa cara sekali pun utk menegakkan Agama Allag,agama yg suci Agama yg di redhai olh Allah..setiap yg datang itu adalah ujian yg kita perlu tempuhi dgn sabar dan tabah ^_^
moga ianya menjadi renungan kita besama ..................

No comments: